Chrysler Tweeti; Sosyal Medya Krizi

9 Mart’ta Chrysler’in official Twitter hesabı olan @ChryslerAutos‘un küfürlü bir tweet yayınlaması ve içeriğin kısa zamanda RT’lerle çok fazla insana ulaşması ciddi boyutta bir kriz yarattı.

“I find it ironic that Detroit is known as the #motorcity and yet no one here knows how to fucking drive” yazısıyla girilen tweet kısa sürede dikkatleri ve de tepkileri üzerine çekti.

Sadece orjinal tweet değil, tweet’e yağan tepkiler bile Retweet’lerle aynı gün içinde yayılmaya devam etti.

Konuyla ilgili olarak hızlı aksiyon almaya çalışan Chrysler önce kendi Twitter hesabından bir tweet ile ardından da blogundan biryazı ile özür metinleri yayınlasa da bu özür metnini kriz metninin yayıldığı kesime ulaştıramadı.

Yukarda görüldüğü gibi spekülatif etkisi olan ilk tweet ve ona yağan tepkiler aynı gün içinde 100lerce kişi tarafından yayılırken, Chrysler’in Twitter hesabından yayınladığı özür tweeti, 8 günde sadece 17 kişi tarafından paylaşıldı. Aslında bu örnek, sosyal medyada olumsuz deneyimlerin paylaşım hızının ne kadar yüksek olduğunu net bir şekilde ortaya koymakta…


Chrysler’in özür için yayınladığı blog postuna da 8 günde sadece 36 yorum gelmesi de yine aynı şekilde insanların, düzletme çabalarıyla çok ilgilenmediği gösteriyor.

Google tam zamanlı arama sonuçlarına bir göz atarsak, konuyla ilgili 3 gün öncesinde hala içerikler girildiğini görebiliriz.

Gerçekten dikkat çekici olan, itibar ve duruşuna yakıştırmadığınız bir içeriğin marka tarafından girilmesidir. Markanın bu olaya nasıl aksiyon alacağı insanları çok fazla ilgilendirmeyecektir.

Olay yaşandığı sırada Chrysler’in yaklaşık 7500 takipçisi vardı, şu anda 9600 civarında… Kim bilir belki gerçekten reklamın kötüsü yoktur :)

Dilay Çoban

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2leep