Logos using Handwriting Fonts

Using handwriting fonts is the oldest inspiration for company logos but today it remains one of the popular inspirations, because it representated by a sort of signature as to transmit confidence and establish a personal relationship between the brand and the customer. It also show the personality and character of the company or organization.

Here is a collection of beautiful logos using handwriting fonts for your inspiration.

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts

collection of 46 beautiful logos using handwriting fonts


Hafızanın 7 günahı ve reklam

Bu yazı, Harvard Üniversitesi’nde psikoloji profesörü olan ve hafıza üzerine derinlemesine araştırmalar yapan Daniel L. Schacter’ın bilimsel olarak kabul edilmiş 7 hafıza günahıyla ilgili değil; bunun reklamla ilişkisi üzerine. Nasıl malzemeleri iyice tanımadan iyi yemek yapmak mümkün değilse, “hafıza”yı, yani malzemeyi tanımadan iyi reklam yapmak da pek mümkün değil. (Olursa tesadüfen olur.)

1.HAFIZA UÇUCUDUR

Eğer hiçbir şeyi unutmasaydık hayat felaket olurdu.

Bilgisayarda bizim istediğimiz şeyler silinir; hafıza ise bunu bize sormaz, kendi istediği şeyleri siler. Bazı şeyleri tamamen silmese bile detayları siler ve geçmişi daha genel hatlarıyla hatırlarız. Yani, hafıza uçucudur.

Bu nedenle;

  • Reklam yeterli sıklıkta ve düzenli olarak yapılmalı, yoksa uçar gider. (125 yıllık Coca-Cola bile 3-5 sene reklam yapmasın, bakalım neler olur!)
  • Reklam tek bir özlü mesaj yerine, detay mesajlara boğulursa hepsi uçar gider. Çünkü hafıza uçucudur, detayları öncelikli olarak siler. Bir olayı birlikte yaşamış iki kişiye kısa bir süre sonra o olayı anlattırırsanız gördüğünüz şu olur; ya detayları hatırlamazlar ya da olayın özünü aynı hatırlasalar bile detayları çok farklı anlatırlar.

2. HAFIZA DALGINDIR

Dikkatimizi bir şeye vermişken gelen başka başka mesajları ya hiç kaydetmeyiz ya da hiç hatırlamayız. Sabah tam evden çıkarken giydiğim ayakkabıyı değiştirmek için dolabı açıp, yeni ayakkabıyı seçip giydikten sonra, evden çıkıp arabamın yanına geldiğimde arabamın anahtarını ne cebimde ne çantamda bulamadığım ve eve döndüğümde evde hep anahtarı koyduğum çekmeceyi didik didik ettikten sonra, gardıropta bir gün önce giydiklerimin cebine de bakmama rağmen anahtarı bir türlü bulamadığım günü hatırlıyorum da… Kâbus gibiydi. Hâlbuki kapıya doğru yönelirken anahtarı çekmeceden almıştım. Taksiyle gittim işe. Anahtarı, ayakkabı seçerken dolabın raflarından birine koymuşum.

Eşim görmüş, akşam geldiğimde verdi anahtarı. O an ilgimi verdiğim şey ayakkabı seçimiydi, onun dışındaki bir şeyi hatırlayamamıştım. Şimdi düşünün bütün odağınızı verip televizyonda dizi seyrederken araya giren reklamları ve mesajları… İnsanlar yalnızca ilginç buldukları şeye dikkat ederler. Yeterli dikkat verilmediğinde ise hafıza ya yanlış kaydeder ya da hiç kaydetmez.

Bu nedenle;

  • Reklamınız ve mesajınız yeterince ilginç değilse, insanlar yeterli dikkati veremez ve mesajınızı almaz veya sizin mesajınızı, zihninde sizin markanızdan daha önde olan bir marka adına kaydeder; yani reklamınız rakibiniz olan başka bir markanın işine yarar. Geçen akşam reklam sektöründen olmayan bir arkadaşımla bizim evde bilardo oynuyoruz. “Ata Demirer’in oynadığı Vodafone (Reklam Avea’nın olmasına rağmen) reklamı için ne düşünüyorsun, beğendin mi?” diye sordu. :)

3. HAFIZA KİLİTLENEBİLİR

Daha önce zihninizin kaydettiğini düşündüğünüz bir şeyi, kısa bir zaman sonra ya zor hatırlarsınız ya da hiç hatırlayamazsınız. En iyi örnek, daha önce sizinle tanıştırılan birinin adı aklınıza gelmez. “Hay Allah, neydi adı ya? Dilimin ucunda ama hatırlayamıyorum.” dersiniz.

Bir gün bir şeyi unutmamak için parmağıma kırmızı tükenmezle bir ip çizdim. İki saat sonra ipe bakıp düşünüyordum; “Bu ipi neyi unutmamak için çizmiştim, hay Allah!” Bu durum uçuculuktan farklıdır. Bilgi unutulmuş değildir ancak zihin onu hatırlayacak bağlantıyı kaybetmiştir.

Bu nedenle;

  • Reklamda metaforu (mecazı) doğru bir biçimde kullanmak, hafızanın işte o bağlantıyı kurmasına yardımcı olur. Vadaa World’ün, kabarık kıvırcık saç Bonus’un, minik ayıcık Yumoş’un, bibendum Michelen’in, papyonlu tavşan Playboy’un, deve Camel’ın, kükreyen aslan MGM’nin bağlantılarıdır.
  • Markanızı tek bir kategoriye odaklarsanız, o kategoriyi düşünmek bile sizin markanızla bağlantıyı kurar. Poşet çay deyince Lipton gelir. Enerji içeceği deyince Red Bull. Pahalı, lüks, prestij saat deyince Rolex; ucuz, renkli, şık, eğlenceli saatler deyince Swatch…

4. HAFIZA YANLIŞ EŞLEŞTİREBİLİR

Mesela bir haberi doğru olarak hatırlarsınız, fakat bu haberi gazetede okumanıza rağmen televizyonda izlediğinizi zannedebilirsiniz. Veya daha önce gördüğünüz bir kişiyi aslında bir kafede görmüşken, sinema fuayesinde gördüğünüzü zannedersiniz. Bununla ilgili en dramatik örnek, bellekle ilgili çalışmalarıyla tanınan psikolog D. Thomson’un başına gelmiştir. Tecavüze uğrayan bir kadın tecavüzcünün ayrıntılı bir tanımını vermiş ve bu tanıma çok uyan psikolog Thomson tecavüzle suçlanmıştır. Daha sonrasında tecavüz kurbanı kadının, tecavüze uğramadan önce televizyonda D. Thomson’ın bir konuşmasını dinlediği ve Thomson’ın yüzünü tecavüzcüye atfettiği anlaşılmıştır. Özetle, beyin algıladığı ve bir şeye ait olan mesajları başka bir şeyle eşleştirebilir.

Bu nedenle;

  • Bir markanın yaptığı reklamı ve vermeye çalıştığı mesajı, rakibi olan başka bir markayla eşleştirebilir.
  • Sıkılıp da sık sık değiştirerek belirgin bir mesaj, belirgin bir reklam tarzı ve ses tonu oluşturamazsanız, insan zihni sizin mesajınızı ve reklamınızı rakibiniz olan bir markayla eşleştirebilir.
  • Başka bir markanın daha önce sahiplendiği bir vaadi (veya faydayı) sunmaya çalışan, daha önce onun yaptığı tarzda reklam yapmaya başlayan markaların vaatleri ve reklamları büyük bir çoğunlukla diğer markayla eşleştirilir. Böylece paranızı çöpe bile atmaz, rakibinizin yararına harcamış olursunuz. (Mesela bardak içindeki buzların üzerine fışırdayarak dökülen kola, Cola Turka da olsa, Pepsi de olsa, hafıza bu görüntüyü Coca-Cola ile eşleştirir.)

5. HAFIZA ETKİ ALTINDA KALIR

Deneklere bir arabanın dur işaretinde durduktan sonra geçirdiği kazayla ilgili bir film izletilmiş, sonra kazayı anlatmaları istenmiş. Bir kısım deneğe ise “Araba geç işaretini görüp geçtikten sonra ne oldu?” şeklinde bir soru sorulup kazayı anlatmaları istenmiş. Yönlendirici soru sorulan deneklerin büyük bir çoğunluğu kazayı anlatırken, geç işaretini gördüklerini ifade etmişler.

Özetle, insan beyni sizden gelen bilgiyi, mesajı alır ve hemen arkasından sizinle ilgili diğer kanallardan (dedikodu, medya, haber, bir yakınının deneyimi vb.) edindiği bilgilerin etkisi altında kalır. Bu yüzden de sizden gelen bilgi veya mesajları bunlarla birleştirip ya farklı bir şekilde kaydeder ya da reddeder.

Bu nedenle;

  • Reklamınızda, insanların sizin hakkınızda (diğer kanallardan edindiği bilgilerle oluşturduğu) neredeyse önyargı haline gelmiş bilgileriyle zıtlaşan bir mesaj vermeye çalışmayın. Bu hatayı yaparsanız, insanlar mesajınızı reddeder veya sizin hiç de istemediğiniz bir şekle dönüştürüp hafızalarına yazarlar.

6. HAFIZA TARAF TUTAR

İnsanlar dostları, inançları, değer yargıları, duyguları ve önyargıları gibi köklü şeylerin tarafını tutar, yeni şeylerin değil. Ayrıca birine karşı olumlu duygular besleyen bir insan, onun kusurlarına karşı daha hoşgörülüdür ve bu kusuru hafızasına kaydetmeyebilir.

Bu nedenle;

  • İnsanlar yıllardır bildikleri, tanıdıkları, dost oldukları, en sevdikleri, en köklü, lider markaların tarafını tutar, yeni markaların değil.
  • Siz geriden gelen yeni markalardan biriyseniz, sizin kusurlarınız için çok daha hoşgörüsüz olur. Üstelik bunu bir de hafızasına kaydeder. İşte bu yüzden, rakibiniz kadar, hatta daha fazla reklam yapsanız da reklamınız onunkinden daha az etkili olur. Sizin söylediklerinizden çok onun söylediklerine değer verilir.

7. HAFIZA UNUTMAZ (BAZI ŞEYLERİ)

Bazı şeyleri siz unutmak isteseniz bile hafıza unutmaz. Mesela travmalar, korkular, fobiler unutulmaz. Şoklar, sürprizler, beklenmedik şeyler unutulmaz. Çok şaşırdığı, hayret ettiği, ezberini bozan şeyleri unutmaz.

Bu nedenle:

  • Unutulmak istemiyorsanız, mesajınızın unutulmamasını istiyorsanız insanları şoke edin, şaşırtın, hayrete düşürün. Bunu ürününüzle yapamıyorsanız sunumunuzla yapın, onunla da yapamıyorsanız reklamınızla yapın. Mümkünse hepsiyle yapın.
  • “Eleştiri alırız, birilerini kızdırırız…” diye tepki almaktan korkmayın. Bazı insanlar size olumsuz tepkiler veriyorsa, bilin ki o konuda bazı insanlar da (hatta çok daha fazlası) olumlu düşünüyordur. (Size neredeyse sadece olumsuzlar yansır.)
  • Bir markayı tepki alması değil, ona kayıtsız kalınması öldürür. Birileri Fenerbahçe’ye âşıkken, birileri nefret eder. Birileri Galatasaray’dan nefret ederken, birileri de ona âşıktır. Ve bu durum ikisinin de büyük marka olmasına engel olmamış, tam tersine taraftar kitlesini büyütmüştür.
  • Mesela 2004 yılından bu yana hâlâ “Regal-Tokat” reklamının neden unutulmadığını, 1999’daki “Audi’de asla bulamayacağınız aksesuarlar” kampanyasının toplumsal hafızaya nasıl kazındığını bir düşünün. 1997’de sadece altı dergide yayınlanan “Zeki Triko-Güneşi özledik.” ilanının bugün hâlâ nasıl taptaze kaldığını sorgulayın. 11833 reklamlarının AdWatch araştırmasında nasıl olup da haftalarca açık ara hatırlanma rekortmeni olduğunu tekrar bir düşünün.
  • Zeki Müren’in en sevdiği atasözleri şunlardır; ‘Meyve veren ağaçlar taşlanır’ ve ‘Yıldırımlar yüksek tepelere düşer’. Zeki Müren’in çıkışının halkı şoke etmekle (travma benzeri şoklar) olduğunu ve bu süreçte eleştiri bombardımanına tutulduğunu unutmayın.
Hulusi Derici/ http://www.mediacatonline.com/Home/YazarDetay?haberid=52266


Typographical Installations Literally Translate Products to Words

Intended to criticize the tobacco industry for marketing unhealthy products, designer Juan Camilo Rojas created this typographical installation out of 3,400 cigarettes, some of which were half-smoked to spell the word “flavor”:









“Gold” is another installation in the series; Rojas arranged French fries to spell the word, again as a comment against a certain fast food company for using loaded words to market unhealthy food.









The third piece is “Enjoy”, a portion of the slogan of a popular soft drinks brand. Rojas used over 18,000 nails to create the word, some of which were rusted in the soda. “I decided to use nails to counteract against the positive feeling of the word ‘enjoy’,” he said.





[via UnderConsideration]

This news message is sponsored by The Creative Finder: The Search Engine for Creatives.

Tips in Brochure Designing

As a follow up article of business card designs, I searched throughout the net to bring you high quality brochures design for your company/brand.

Most of the time, brochures can be found at places where tourists frequently visit. Such as resorts, hotels, museums and etc.

What is brochure?

A brochure (also referred to as a pamphlet) is a type of leaflet. Brochures are most commonly found at places that tourists frequently visit, such as museums, major shops, and tourist information. Brochure racks or stands may suggest visits to amusement parks and other points of interest. Another type of brochure is interpersonal brochures, which are brochures based on other people. Then there are pamphlets that you can find in health clinics and hospitals, that give help and advice to do with your health.

The most common types of single-sheet brochures are the bi-fold (a single sheet printed on both sides and folded into halves) and the tri-fold (the same, but folded into thirds). A bi-fold brochure results in four panels (two panels on each side), while a tri-fold results in six panels (three panels on each side).

TIPS IN MAKING BROCHURE DESIGNS:

  • Your design must have the important information and as much as possible.
  • Be responsive that your brochure design must push the reader to take action, not to overwork them with information and pictures.
  • The design should verbalize for the brand you are with.
  • Choose the best paper to use that will fit your design.
  • Proofread before going to the final output.

2leep