The Fundamentals Of Creative Design/ Yaratıcı Tasarımın Prensipleri





Yaratıcı Tasarımın Prensipleri, okuyucularına yaratıcı sürecin önemli basamaklarını sunar. Her konu veya “prensip” açıklayıcı detaylı şekiller, ilgili teoriler ve tasarımın altında yatan prensipleri açıklamak için tarihsel referanslar içerir. Çağdaş tasarımcılardan örneklerle desteklenen Yaratıcı Tasarımın Prensipleri, tasarım profesyonellerinin çalışma yöntemleriyle ilgili benzersiz bir fikir edinme şansı sağlar.

Çalışmanın çoğu alanında, üstüne konulan öğelerin başarısı iyi ızgara kullanımını gösterirken bazılarının da buna meydan okuyup sınırları aştığı Mizanpaj vardır. Tipografi’nin gelişimini anlatan bölüm modern tasarımcının temel repertuarı olan Formatlar, Resim ve Renk Kullanımı bölümleriyle desteklenmiştir.

Her bölüm, önemli alt bölümlere ayrılmıştır. Örneğin Tipografi, çağdaş tasarımcılar tarafından kullanılan hizalama, satır aralığı, karakter aralığı, biçimlendirme ve diğer araçların açıklamalarını ve örneklerini içerir. İlgili örnekler prensiplerin gerçek hayatta uygulamalarını ve olanaklarını göstererek anlaşılmasına yardımcı olur, bilgiler sadece soyut veya akademik düzeyde kalmaz.

Çalışma süreçleri detaylı şekilde gösterilmiş ve aynı tasarımcıdan farklı örneklerle desteklenmiştir. Bu açıklayıcı örnek kısımları projeleri bir çerçeve içine oturtma ve okuyucunun bu prensiplerin neden bu kadar önemli olduğunu anlamasına yardımcı olmak için Brief, Süreç ve Sonuç olarak açıkça tanımlanmıştır.

Nasıl Profesyonel Olunur?


Çoğu tasarımcı doğuştan yetenekli olduğunu düşünür. Tasarımcı olmak için yeterli değildir ama doğuştan gelen bu yetenek…
İyi bir tasarımcı olabilmek için ne doğuştan gelen yetenek, ne çok çalışmak yeter. Öncelikli hedef profesyonellik olmalı her zaman.
Peki nasıl profesyonel grafik tasarımcı olunur?
• Kısa vadeli, küçük hedefler koyun kendinize ve adım adım ilerleyin. Büyük hedefler ve koşar adımlardan olabildiğince uzak durun.
• Herkesin fikrini alın, fikirlere ve yapılan yorumlara değer verin, saygı duymayı, saygı duyulmaktan çok önemseyin, ama asla emin olduğunuz doğrulardan vazgeçmeyin.
• Herşeye bir anda hakim olamazsınız, kendinize zaman tanıyın. Bir anda grafik tasarımının her alanında iyi tasarımlar çıkaramazsınız. Önceliğinizi ölçüp tartıp, doğru belirleyin. Baskı grafiğini ve web grafiğini aynı anda öğrenemezsiniz.
• Benim tavsiyem öncelikli olarak baskı grafiği üzerine yönelmeniz, peki neden baskı?
Baskı grafiği sizi dikkatli, özenli ve titiz çalışmaya mecbur eder, çünkü yapacağınız tasarımdaki en küçük bir hatanın bile geri dönüşü yoktur. Basılı bir materyal üzerinde değişiklik yapamayacağınıza göre tasarımınızı yaparken baskıdan sonra ‘keşke’ dememek için herşeyi en ince ayrıntısına kadar düşünmek zorundasınız.
• Web grafiğinde ise genelde rahat çalışır tasarımcılar, çünkü web grafiğinde doğabilecek sorunlar en azından daha telafisi kolay durumlardır. Ayrıca web tasarımının belli standartları vardır ve bunların çok fazla dışına çıkma lüksüne sahip değilsiniz ya da çıkarsanız tasarımınız bir web sitesine dönüşmeden sadece tasarım olarak elinizde kalır.
Gelelim profesyonelliğin olmazsa olmazlarına…
Gerçek bir profesyonel olmaya karar verdiysek artık aşağıdaki adımları takip etmek bizim için ekstra değil adeta kaçınılmaz. 

• Yapacağınız tasarımı en etkili oluşturabileceğiniz programı seçin.
Kesinlikle tüm çalışmalarınızı tek bir program üzerinde yapmayın. Her programın belirli bir alanda özgünlüğü ve başarısı vardır.
• Profesyoneller, profesyonel programlarla çalışır.
Adobe ürünlerinden asla şaşmayın. İster baskı grafiği üzerine çalışın, ister web grafiği başarılı çalışmalara imza atmak için program seçimi oldukça önemlidir.
• Çok sayfalı dergi, kitap, katalog vb. işleriniz için Adobe InDesign’ı kullanın.
Özellikle master sayfa özelliği ile InDesign çok sayfalı işlerinizde adeta can simidiniz oluyor ve gayet seri ve hızlı bir şekilde tasarım yapmanın keyfini yaşıyorsunuz.
• Daha az sayfalı özellikle vektörel illüstrasyonların ağırlıklı kullanılacağı işleriniz için Adobe Illustrator sizin için muhteşem bir tasarım aracı.
• Adobe InDesign ve Adobe Illustrator kullanırken yardımcı bir programa ihtiyaç duyacaksınız ve o yardımcınız hiç şüphesizki Adobe Photoshop…


Vektörel tabanlı Adobe InDesign ve Adobe Illustrator’de tasarımlarınıza hayat verirken pixel tabanlı Adobe Photoshop sizlere çalışmalarınıza kullanacağınız resimleri düzenleme, görselleştirme imkanını geniş bir vizyonda sunuyor.
• Adobe Photoshop aynı zamanda web grafiğinde de çok yaygın kullanılan oldukça başarılı bir programdır. Photoshop aracılığıyla etkileyici web grafikleri tasarlamak işten bile değil.
• Web grafiği demişken, Adobe Fireworks aracılığıyla da görsel gücü yüksek grafikler hazırlanmaktadır. Adobe Fireworks web grafiğinde en çok tercih edilen programlardan biridir.
Kısacası profesyonel çalışmalar için Adobe’un her alanda kalitesini ispatlamış programları mevcuttur. Adobe ürünlerini özellikle Macintosh ortamında kullanmanızı altını çizerek tekrar vurguluyorum. Bu maddeleri uygulamaya karar verdiyseniz, siz kabuğunuzu kırdınız ve rakiplerinizden 1-0 öndesiniz bile! Artık tek yapmanız gereken emin adımlarla ilerlemek, yolunuz açık olsun… 

Yusuf Tercan

http://www.vektorelcizim.net/nasil-profesyonel-olunur/

Advertising Posters With Unique Design Ideas


Yum Yum peanut butter

Yum Yum peanut butter: print advertising ad

Universal Seguros

Universal Seguros print advertising ad

Go Outside Magazine

Go Outside Magazine print advertising ad

Playland

Playland print advertising ad

Jobfest

Jobfest print advertising ad

Subtract 95 Dogs & Cats Repellent Spray

Subtract 95 Dogs & Cats Repellent Spray print advertising ad

Vanguardia Magazine

Vanguardia Magazine print advertising ad

The Better The Detail

The Better The Detail print advertising ad

Football Euro Cup 2012

Football Euro Cup 2012 print advertising ad

Sony Entertainment Television

Sony Entertainment Television print advertising ad

Red Balloon: Machine UK

print advertising ad

Goodyear: City

print advertising ad

LG LCF8000N: Boombox

print advertising ad

Kalnapilis: Mouse

print advertising ad

Glyde.com: Idiot

print advertising ad

89.7 WTMD Radio: Guy

print advertising ad

The Boneless Chicken

print advertising ad

Sanofi Targifor: Bicycle

print advertising ad

Vodol: Nose

print advertising ad

L’Etudiant: Writer

print advertising ad

Renault: Flies, Broken arms

print advertising ad

Biopark: Tomatoes

print advertising ad

Vantage: Ketchup

print advertising ad

TAC: Confusion, Metropolitan

print advertising ad

Oral-B Stages: Babies

print advertising ad

Tchica: Princess

print advertising ad

Glad Forceflex: First-time cook

print advertising ad

Abbott, Ensure Active M2

print advertising ad

Land Rover Defender: Night Eyes, Lion

print advertising ad

Big Foote Music & Sound: Tsunami

print advertising ad

Sooruz: Wake’N’Country

print advertising ad

Waterloo Gin: Punch

print advertising ad

Cepacol Plus Whitening: Executioner

print advertising ad

CO-OP Financial Services: Ex

print advertising ad

Land Rover Defender: Snorkel

print advertising ad

Berocca: Bike

print advertising ad

Tama Group: capTAMAmerica

print advertising ad

Audi: Support

print advertising ad

Samusocial: Stop the Nightmare

print advertising ad

Eno anti-acid: Lobster

print advertising ad

Super Sônica Sound Design

print advertising ad

Parque Recreio Kids: Pop Toys

print advertising ad

Dunkin’ Donuts Coffee Shop

print advertising ad

Mentos: Share if you can

print advertising ad

Goodyear Ultra Grip Tyres

print advertising ad

Piano Media: Homosexuals

print advertising ad

Vancouver Aquarium: Frog

print advertising ad

Perdigão Boneless Turkey: Sad whippet

print advertising ad

Halls XS: Ceo

print advertising ad

Volkswagen Amarok: Goat

print advertising ad

Nissan Navara: Motorbike

print advertising ad

Gorila.sk Book Store: Terrorist

print advertising ad

Elektro: Tap

print advertising ad

Graffiti BBDO: Garlic

print advertising ad

Young Director Award (YDA): Hugo

print advertising ad

Tok&Stok: Scratched Floor,

print advertising ad

Burger King: Bags

print advertising ad

End of The World

print advertising ad

No Bite No Info

print advertising ad

Small Cakes Big Occasions

print advertising ad

Reebok Sports Club

print advertising ad

McDonald’s: GoMcDo

print advertising ad

Hi Viajes: Flickr

print advertising ad

Diomedia Stock Images: BBDO/Mizuno

print advertising ad

RICTV Record: Swimmer

print advertising ad

Minas Gerais Government: Fire

print advertising ad

Las Vegas Wedding Agency: Solitaire

print advertising ad

Nissan: Home

print advertising ad

Swire Pacific: Ear

print advertising ad

Patit: Chili

print advertising ad

source:http://urdu-mag.com/blog/2012/07/60-awesome-advertising-posters-with-unique-design-ideas/

2leep