YAKIN GELECEKTEKİ SOSYAL MEDYA


Artık iyiden iyiye hayatımızın kucağına gelip oturan Sosyal Medya, Sosyal Network üzerine konuştukça bunu okudum-konustum-anladım diyoruz. Ama SIRADA Kİİİİ diye iç ses konuşuyor.
Bu sesi takip etmek isteyenlere işte bir kaç öngörü:

1- Fiziksel ve dijital dünyalar şimdiye kadar olduklarından daha da fazla birbirlerine bağlanacaklar. Hatta öyle ki artık hapşırsak duyurur olduk, çok yaşa demeyenleri de takip etmeyi bırakır. Karşılaştığım iPhone uygulamaları var ki akıllara zarar. Her ŞEY'imizi kayıt altına alıp paylaşır olduk.
2- Yandaş medya gibi sosyal ağlarda ki paylaşımlarımıza yardımcı çeşitli yandaş/paydaş uygulamalar var, Stocktwits, Tweetdeck and Zynga ilk akla gelen ve en sık kullanılanlardan ve bunlarında teknoloji yatırımlarını ve iş modellerini takip etmeli.
3- Şimdiye değin markaların ilgilendiği en önemli konu sayfalarına olabildiğince çok ziyaretçi almak ve nihai olarak da ürününü online satmak idi. Ancak ne var ki artık bu hizmetler de tüketicinin ayağına gidiyor. Nasıl mı; Facebook sayfalarından online satış yapabiliyor olmaları sayesinde. Geleceğin en majör online alışveriş kanalı Facebook olacak.
4-  Google, Facebook ve Amazon gibi şirketler hepimizden sürekli olarak bilgi topluyor: Beğendiklerimiz, beğenmediklerimiz, ilgi alanlarımız, aradıklarımız, aramadıklarımız ve hatta burun kıvırdıklarımıza kadar kayıt altındalar. Çok geçmeden Web 3.0 çağı ve Semantik Web çağında firmaların bu toplanan bilgileri daha da iyi kullanacağını varsayarak bilgi bizi kendi kendine bulacaktır.
5- Mobil teknolojierinin de iletişim ve satış kanallarında da son derece dominant bir pay alacağı da bir gerçek.
6- İnsan ilişkileri eskisi gibi fiziksel olmaksızın tabiri caiz ise sanal ortamdan arkadaş olmak, dünyanın farklı ülkelerinden insanlarla paylaşımda bulunma hatta tüm etnik köken, inançların üzerinde evrensel bir ortak kültür yarattı. Üst kimlikler artık bu platformlara göre şekil alıyor.
7- Her birimiz artık aktif bir medya izleyicisi olduk. Habercilerin yetişemediği haberleri biz anlık yorum ve fotoğraf paylaşımları ile haber alma-verme süreçlerine dahil olduk. Şimdilik sanal dünyada seçtiğimiz avatarlarımız ile her alan ile ilgili fikirlerimizle dahil oluyoruz. Ancak bir zaman sonra nette ki varlığımızı da mecburen (kimlik numaralarımızla) kayıt altına aldıracağımız kesin.
8- Gün geçtikçe bilgi çöplüğüne dönüşen Web, şirketlerin süzme bilgiyi gerçek hedeflerine doğru kanallardan ulaştırmaları gerekiyor. Facebook ve Google bu yardım için büyük paralar yatırmasını bekliyor ama bunun önemli bir yatırım olduğunu da gözden kaçırmamalılar. Aksi halde piyasada ki rakiplerinden ayrışmaları çok zor.
9-  Facebook, Twitter, LinkedIn, Youtube gibi sosyal mecraların yükselişe geçtiği bu dönemde firmaların aklında önemli birkaç soru var: Sosyal Medya’ya yatırım yapmalı mıyız? Bu noktada tavsiyem; Sosyal Medya Yatırım Getirisi (ROI of social media) ile ilgili bilgi sahibi olmaları. Hatta merak edenler Gary Vaynerchuk'un videosundan da anlamak mümkün.

Tüm bu öngörüleri gözönünde bulundurmak ve trendleri takip etmek markaların sosyal medya platformunda da yönetmek açısından zihin açıcı bazı linkleri de paylaşmak yerinde olur. 

http://youtu.be/nAjLhLWrsmE (Keynote Robert Scoble - TNW 2011)
http://youtu.be/r5yGJ-1d2l4 (Gary Vaynerchuk)

idil Güral Beydogan 
01.04.2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2leep