1 Hayalim var :)




Siz hiç şöyle Tasarim Merkezine rastladiniz mi?


"Birlikte düşünme, birlikte üretme, açik olduğunu bildiğiniz, sizin ilgilendiğiniz alanla ilgilenen kişilerle görüştüğünüz, bilgi birikimini size açan??? Hı rastladiniz mi?
Yani bana olmadi! Ideal olan bu olusumun, sizin bir surecin her adimina dair fikir gelistirmenizi saglayarak kulturel bir degisime oncu olmasi" fikrinden hareketle benim kafama takilan bir seyi paylasmak istiyorum.

Ben deniyorum ama evde su geri donusum icin coplerini ayri ayri biriktirip, bi sure evde tutup sonra goturup kumbaralarina atamiyorum. Zor geliyor, ne kadar da yapmak istiyorum aslinda....Ama bi turlu o copleri evde tutamiyorum iste..Oyle posetler filan etrafta..

Bu isin oneminden bahsetmeyecegim zaten de. Simdi aklimda bunu kendim icin nasil kolaylastiririm.. Bu aslinda endustri tasarimcisinin isi ama ben dayanamicam ve tasarlicam bi sey..Katilmak, oneri getirmek veya yon gostermek isteyen arkadaslarin fikirlerine acigim..zaten cokta degiliz!

5 yorum:

  1. Istanbulda yasayan bi insan olarak evim cok buyuk degil, hele mutfagim hic degil. Balkonum dersen cok seviyorum bahardan itibaren kis basina kadar hep balkondayiz nerdeyse. Ee onuda dolduramam en iyisi apartmanlarin icine geridonusum kutusu yerlestirmek. Belediye veya geri donusum icin atik toplayan firmalar bunu saglasa insanlarda buraya atsa dicem ama oda akar kokarmi acaba?

    YanıtlaSil
  2. Almanya'da 3 çeşit(bir tanesi organik atıklar için) Fransa'da 2 çeşit geri dönüşüm çöp tenekeleri var. Fransa'da sarı çöp konteynerları gazete, plastik, karton vs,mavi konteyner diğer çöpler için. Cam malzemeler Türkiye'de olduğu gibi büyük kumbaralara atılıyor, Leonardo ile en büyük zevkimiz içine şişe atıp patlama sesini duymak. Konteyner konamayan yerlere belediye büyük sarı ve mavi çöp poşeti dağıtıyor, evde iki ayrı çöp kovası ile ayrışımı yapıp sonra her akşam evin önüne poşetleri koyuyoruz, iki ayrı çöp kamyonu topluyor. Pek bir gurulanıyorum yaptığım işle kısacası belediye yada başka kuruluşların desteği şart projene, zaten çöpleri işleyen bir merkez olmadıktan sonra harcayacağın tüm enerji boşa gider.

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle katiliyorum sana. Ancak soyle bi durum var ki bizim ulkemizi insanimizi dusun ki yerlere tukurup cop atmak bile hos karsilaniyo halen. Bu nedenle bence bu durumun evdeki insanlar icin kesinlikle cok tesvik edici bi hale donusmesi..O da tabiiki hem ayagina kadar getirmek veya bunu yaparsa odul kazanmasi olacak gibime geliyor. Senin de soyledigin gibi bu atiklari toplayan sirketlerin belediyeler ile ortak bir calisma icine girmesi gerekiyor. Ornegin apartmanlara geridonusum kutulari koymalari (ki bu kutularin getirdigin atik agirligi olcebilen ve alisveris kuponu verebileni bile var) ile insanlarin ayagina kadar getirmek daha insancil bir yaklasimla ve bi de odullu bir hareket olusa en azindan tesvik edici olabilir gibime geliyo...Burada yerel secimler var simdi aslinda ben bi arastirayim belediyeleri..merak ettim varmidir onlarda bi gelisme???

    YanıtlaSil
  4. Evet Amerika'da atıkları getirenlere ufak ödemeler yapıyorlardı pet şişe vs için. Farklı renklerde atık poşetleri ile kolayca toplanabilir hemde kokmaz çöpler. Çekül mesela kağıt atık topluyor hemde kağıt kumbarası veriyordu gerçi kaç kere not ettirmeme rağmen bir tane almayı başaramamıştım ama onlarda gelişmişlerdir herhalde arada. Sana kolay gelsin İdilcim...

    YanıtlaSil
  5. ohhhhh!

    Bunu ben de çok uzun zamandır yapmak istiyorum. Hatta ikea'da çöp kutuları için hazır ayraçlar da var. Ama güzel bir sevgilinin olması lazım, "yürüyerek gidelim ne olucak şurası" diye sokakları, çevreyi, dünyayı ve içindeki beni korumak için can atacak bir sevgili...

    Madem çok ağır olacak, di mi =)

    Ama kupon verme işi bak bu çok güzel olur. Biz mesela 10-20-40 TL verme ihtimali olan Nestle Bitter gofretlerden nedense kendimizi her gece yemekten alıkoyamıyoruz. Eh her gece yanına da bir film.

    Konudan konuya? Peki, Slumdog milliOOOOonere!!!
    Bu akşam RE-LIVE izlemek istiyorum. Boşuna katılmadım, THY'nin business class avrupa uçuşlarına da =) heheh!!

    Burada söylenir mi bilmiyorum, ama yuksek ihtimal - arkaik bahce kapaniyormus, ankara'nin direkleri(!) bile shutlanmış maalesef, xoxo =)

    öperim Sıla'ndan.
    çöp dökelim.
    biriken çöplerimizi götürürken bir beraberlik düşünelim =)

    apple apple sevgiler,
    MGT

    YanıtlaSil

2leep